University Faculty
of Canon Law
www.iuscangreg.itCIC1983CCEOLaw of the Latin ChurchOriental lawParticular LawProper law / statutesSources of past lawJurisprudence STSAInternational TreatiesWebsitesLiterature——  Databases ——  Periodicals ——  Book Series ——  Doctoral Theses ——  Other Links ——  Classification PUG Periodica de re canonicaCanon Law BibliographySearch enginesLinklistSitemapProfessorsFamous professors from the 20th century

Articles from the periodical «educatio catholica»
which have been inserted into the Bibliografia Canonistica



Volume and Pages Article Field of law
8/4 (2022) 143-157Di Lernia, P., «Uno sguardo sull’attualità e sulle sfide della scuola cattolica nella salvaguardia della sua identità»Teaching Office
8/4 (2022) 91-102Sammassimo, A., «L'educazione della prole come diritto-dovere»The Faithful
8/2-3 (2022) 171-185Lorusso, L., «La prospettiva canonistica delle scuole cattoliche con particolare riguardo alla normativa del diritto canonico orientale»Teaching Office
8/2-3 (2022) 155-170Lloréns, I., «La identidad católica de la escuela como derecho de la familia»Teaching Office
8/2-3 (2022) 139-154Ambros, M., «Kanonistische Schlaglichter zur neuen Instruktion über die Identität katholischer Schulen»Teaching Office
8/2-3 (2022) 127-137Gaytán, A., «Deus Pater, Ecclesia Mater: ergo nos fratres. Aspectos eclesiológicos de lla educación católica»Teaching Office
8/2-3 (2022) 111-125Zappalà, R., «L'identità della scuola cattolica: impegno e responsabilità dei docenti e dei dirigenti nella comunità educativa»Teaching Office
8/2-3 (2022) 81-96Zani, A.V., «La scuola cattolica tra identità e cultura del dialogo. Prospettiva storica e status quaestionis»Teaching Office
4/4 (2018) 151-158Kowal, J., «Studi di specializzazione in Giurisprudenza»Canon Law in general
4/4 (2018) 139-149Rosenbaum, M., «The new Instruction "The Study of Canon Law in light of the Reform of the Matrimonial Process" and its article 10. A wide margin for curriculum design»Canon Law in general
4/4 (2018) 121-138Serres López de Guereñu, R., «La formación canónica de los abogados según la Instrucción sobre los estudios de derecho canónico a la luz de la reforma del proceso matrimonial»Processes
4/4 (2018) 105-119Versaldi, G., «La consulenza matrimoniale come premessa al processo di nullità matrimoniale secondo l'Istruzione circa gli studi di diritto canonico»Processes
4/4 (2018) 71-104Ambros, M., «Die Erwägung einer möglichen Ehenichtigkeit als Element der Ehe- und Familienpastoral»Processes
4/4 (2018) 61-70Valdrini, P., «L'adaptation des parcours académiques "aux nouvelles exigences" dans l'instruction concernant les études des droit canonique (2018)»Canon Law in general
4/4 (2018) 47-59Dalla Torre, G., «Il diritto canonico e gli studi giuridici»Canon Law in general
4/4 (2018) 27-45Pree, H., «Kanonisches Recht im Studium der Theologie?»Canon Law in general
4/4 (2018) 11-26Montini, G.P., «Gli studi di diritto canonico alla luce della riforma del processo matrimoniale»Canon Law in general
4/2 (2018) 149-157Orsuto, D.L., «Lay Women and Men at Ecclesiastical Universities and Faculties»Teaching Office
4/2 (2018) 69-85Zani, V., «Principali novità normative della Costituzione Apostolica Veritatis gaudium. Excursus dal Concilio ad oggi»Teaching Office
4/2 (2018) 57-68Rhode, U., «Rechtliche Änderungen, die sich aus der Apostolischen Konstitution Veritatis gaudium und den zugehörigen Ordinationes ergeben»Teaching Office
4/2 (2018) 45-55Coda, P., «Il proemio della Veritatis gaudium. Una prospettiva programmatica di rinnovamento»Teaching Office
4/2 (2018) 13-44Curbeliè, Ph., «De Sapientia christiana (1979) à Veritatis gaudium (2017)»Teaching Office
3 (2017) 211-221Russo, Ch.J., «The Right to Religious Education. Global Perspectives»Laity / Teaching Office
3 (2017) 193-208Versaldi, G., «El derecho canónico como instrumento para encarnar en la Iglesia el mensaje de salvación»Canon Law in general
2 (2016) 131-170Bechina, F., «Päpstliche Diplomatie und universalkirchliche Hochschulpolitik unter Benedikt XVI.»Church and State
2 (2016) 117-128Zani, A.V., «Le principe de subsidiarité dans le domaine de l'éducation»Teaching Office
2 (2016) 99-115Versaldi, G., «Role of Catholic Educational Institutions in Inculturation of the Faith»Teaching Office
2 (2016) 81-94Ghirlanda, G., «Proposte e linee operative»Teaching Office
2 (2016) 69-78Zani, A.V., «Problemi aperti: la visione della Congregazione per l'Educazione Cattolica»Teaching Office
2 (2016) 57-67Navarro, L., «Le Istituzioni di Diritto canonico. Dal decreto Novo Codice ad oggi»Teaching Office
2 (2016) 43-55Montini, G.P., «Esigenze vecchie e nuove di formazione del personale dei tribunali ecclesiastici»Processes
2 (2016) 15-31Arroba Conde, M.J., «Presentazione delle "Litterae motu proprio datae" sulla riforma dei Processi di nullità matrimoniale: Mitis Iudex Dominus Iesus e Mitis et Misericors Iesus»Processes
2 (2016) 139-162Paletta, A., «Le sfide dell'educazione cattolica: evidenze dalle risposte all'Instrumentum laboris "Educare oggi e domani"»Teaching Office
2 (2016) 41-51Oliveira, R.F., «Formation de formateurs. Chance et défi de renouveler une passion»Teaching Office
2 (2016) 9-14Dagohoy, H.V., «Formation of Formators. Challenges and Responses»Teaching Office
1/3-4 (2015) 119-134Reungoat, Y., «Identità e missione dell'educazione cattolica»Teaching Office
1/2 (2015) 27-35Hurtubise, P., «Identité et mission de l'université catholique aujourd'hui et demain à la lumière d'Ex corde Ecclesiae»Teaching Office